SEAT Service is structured in five divisions, which work together towards the department’s main objective: customer satisfaction.

The Technical Service Division is in charge of vehicle repairs. It develops and distributes workshop manuals, ‘times to repair’, electronic diagnostic software and repair equipment to the worldwide SEAT network. The division’s highly specialised team also provides the worldwide network with technical support. The Technical Service Division uses experience gained from current models to eliminate potential problems in the new models. This information is directly transmitted to the Technical Centre so that it can be incorporated from the initial development phases. Finally, the division also coordinates investigations into incidents that may affect the safety of vehicles and vehicle occupants.

The Service Operations Division provides importer support through Service Area Managers, who ensure that the warranty is applied in all markets and develop initiatives to ensure that standards are met and that the brand’s official services continue to improve service quality.

The Service Organisation and Marketing Division sets out the key departmental organisational processes and creates master copies for advertising and seasonal campaigns, so that SEAT importers can adapt them to their respective markets, conveying a coherent Customer Services image at international level.

The Service Institute Division provides product, service and parts management training to SEAT Worldwide Assistance Network employees. The Institute also has a ‘Virtual Campus’ training platform which manages training and provides distance-learning courses to the worldwide network. Training is also provided for the SEAT Spain Network in the building, alongside six other training centres throughout the country.

The Customer Relations Division represents SEAT S.A. to final customers who raise issues or contact the brand directly (particularly senior management), defining operating policy in its area to be implemented by SEAT importers and ensuring customer service quality in all markets. Likewise, the division also manages the ‘SEAT Service Helpline’ service, a channel that enables importers to contact the central office, providing them with a quick response to any requests for help or information.

Key figures
Surface area: 8,124 m²
Workforce: 170 employees
Training courses: over 120 different courses available
Training days: more than 40,000 at world level

Fleet of vehicles managed: over 4,000

SEAT Service está estructurado en cinco áreas que trabajan de forma conjunta para conseguir su principal objetivo: la satisfacción del cliente.

El área de Técnica de Servicio se ocupa de la reparación de vehículos. Se desarrollan y se suministran a la red mundial manuales de taller, tiempos de reparación, software de diagnosis electrónica y equipos necesarios para la reparación. Esta área también da soporte técnico a la red mundial a través de un equipo humano altamente especializado. En Técnica de Servicio se recopila la experiencia de los modelos actuales para evitar posibles problemas en los nuevos modelos. Esta información es transmitida directamente al Centro Técnico para ser tenida en cuenta desde las primeras fases de desarrollo. Por último, Técnica de Servicio también coordina la investigación de todos aquellos casos que pueden afectar a la seguridad de los vehículos y sus ocupantes.

El área de Operaciones de Servicio da soporte a los importadores mediante los Service Área Manager, que controlan la aplicación de la garantía en todos los mercados y desarrollan actividades para asegurar el control de los estándares y la mejora continua de la calidad de la asistencia de los servicios oficiales de la Marca.

El área de Organización y Marketing de Servicio define los procesos fundamentales para la organización de los Servicios y crea másteres para publicidad y campañas estacionales, de manera que los importadores SEAT los adaptan a sus respectivos mercados, ofreciendo una imagen de Servicio al Cliente unificada a nivel mundial.

El área de Instituto de Servicio forma a todos los empleados de la red mundial de Asistencia SEAT tanto en producto como en gestión de servicio y recambios. También tiene la plataforma de formación, “Virtual Campus”, para gestionar todas las actividades de formación e impartir cursos a distancia a toda la red mundial. En este edificio también se imparte la formación a la red SEAT España junto con otros seis centros repartidos por todo el país.

El área de Relaciones con Clientes representa a SEAT, S.A. ante los Clientes finales que reclamen o consulten directamente a la Marca (especialmente al Top Management), definiendo las políticas de actuación en su campo para su implementación en los Importadores de SEAT y asegurando la calidad asistencial al Cliente en todos los mercados. Asimismo, gestiona el servicio “SEAT Service Helpline”, un canal de comunicación que permite a los Importadores contactar con la sede central, facilitándoles una rápida respuesta a cualquier petición de asistencia o consulta que planteen.

Los datos más relevantes
Superficie: 8.124 m²
Plantilla: 170 empleados
Cursos: más de 120 cursos diferentes disponibles
Días de formación: más de 40.000 a nivel mundial

Parque de Vehículos gestionados: más de 4.000